Wanneer een Marktplaats-bezoeker op de Admarkt-advertentie klikt, dan komen zij op de advertentiepagina van het aangeboden product:
Welke onderdelen worden er getoond op de advertentiepagina?
1. Titel
2. Eerste afbeelding, deze is ook zichtbaar in het resultatenoverzicht
3. Prijs
4. Alle foto’s
5. Conditie
6. Eerste 160 tekens van de omschrijving
7. Rest van de omschrijving
8. Rubriek en sub-rubriek
9. De naam van het bedrijf en de website (Landingspagina van het product)
10. Contactgegevens
11. Overige advertenties van dezelfde adverteerder
Net als in een fysieke winkel, is de productpresentatie erg belangrijk. Het product kan in de Marktplaats Admarkt uitgebreid omschreven worden.
Bij het aanmaken van een advertentie zijn alle bovenstaande onderdelen in te stellen, met uitzondering van ‘overige advertenties’. Het instellen van deze individuele onderdelen wordt hier verder toegelicht.
Over het schrijven van een juiste titel, het kiezen van de beste productfoto’s en het schrijven van een aantrekkelijke advertentietekst kunt u hier meer lezen.
Bij het maken van een advertentie zijn je producten in te delen in rubrieken:
Het kiezen van de juiste rubrieken is belangrijk voor het klikpercentage op je advertentie. Een hoog klikpercentage betekent dat de advertentie relevant is en de doelgroep binnen de rubriek aanspreekt.
Rechtsboven op de advertentiepagina staat de bedrijfsnaam en een knop naar de ingestelde landingspagina van het product. (‘Ga naar de website’).
Onder de landingspagina staan de directe contactmogelijkheden: een knop om de adverteerder een e-mail te sturen, het telefoonnummer en de locatie van het bedrijf.
Al deze gegevens zijn in te stellen tijdens de eerste stap van het maken van een advertentie.
Wanneer je lang actief bent op marktplaats, kom je voor de Marktplaats-bezoeker betrouwbaarder over. Dit is uiteraard zelf niet in te stellen.
Adverteer je met meerdere producten op Marktplaats? Dan wordt het advertentieblok ‘Bekijk ook mijn overige advertenties’, zichtbaar onderaan je productadvertentie. De volgorde hiervan of de aan te tonen producten zijn zelf niet in te stellen.