Bovenaan je advertenties staan de subtotalen van de belangrijkste cijfers van je advertenties. Deze subtotalen tonen de cijfers van je gefilterde lijst. Indien je geen filters aan hebt staan (met uitzondering van Admarkt of Reguliere advertentie) zullen de totalen worden getoond.
Cost per click(CPC)
De CPC in het Admarkt dashboard geeft de huidige CPC aan. Een uitgebreide uitleg over de CPC vind je in het gedeelte voor het aanmaken van een nieuwe advertentie.
Budget
Het budget geeft het resterende budget aan dat voor de advertentie beschikbaar is. Als het budget is bereikt wordt de advertentie gepauzeerd. Een uitgebreide uitleg over het budget vindt je in het gedeelte voor het aanmaken van een nieuwe advertentie.
Impressies (Impr)
Impressies is het aantal maal dat je advertentie is getoond in de zoeklijst aan bezoekers van Marktplaats. In het gedeelte over het plaatsen van een advertentie staan tips over hoe u een goede advertentie schrijft en daarmee het aantal impressies kan verhogen.
Click-through ratio (CTR)
CTR staat voor Click Through Rate en wordt berekend door het aantal kliks op uw advertentie te delen door de impressies. De Click Through Rate en de Cost Per Click bepalen samen de positie van uw advertentie in de zoeklijst.
In het gedeelte over het plaatsen van een advertentie staan veel tips over hoe u een goede advertentie schrijft en daarmee de Click Through Ratio kan verhogen.
Geklikt
De kolom geklikt laat zien hoeveel Marktplaats bezoekers op uw advertentie(s) in de zoeklijst geklikt hebben.
In het gedeelte over het plaatsen van een advertentie staan veel tips over hoe u een goede advertentie schrijft en daarmee het aantal kliks kan verhogen.
Website
In de kolom Website ziet u hoeveel bezoekers van uw advertentie(s) hebben doorgeklikt naar uw website.
In het gedeelte over het plaatsen van een advertentie staan veel tips over hoe u een goede advertentie schrijft en daarmee het aantal kliks naar uw website kan verhogen.
Besteed
In de kolom besteed ziet u hoeveel is besteed voor de (gefilterde) advertenties en de periode die u heeft geselecteerd.
Om te weten of uw besteding aan Admarkt in verhouding is tot de transacties die dit oplevert, kijkt u in uw Google Analytics rapportages. Deze rapportage laat zien hoeveel bezoekers naar uw website doorklikten en online bij u iets kochten. De bezoekers die niet doorklikten naar uw website, maar u belden en iets bij u kochten staan natuurlijk niet in de rapportage.
Meer informatie over Google Analytics rapportages vindt u in het gedeelte 10 Waar vindt u de resultaten van uw Admarkt-advertenties terug in de Google Analytics campagne rapportages?