Heb je een duidelijke identiteit?

De kernvraag wanneer iemand je website voor het eerst ziet is: “Wie ben je? ». Die moet je snel beantwoorden. Gevolgd door de vragen « Wat verkoop je? Wat doe je?”, “Waarom zou ik jou vertrouwen” en “Waarom zou ik het bij jou halen? ». Heeft je website een duidelijke identiteit? Lees de volgende vragen en ga aan de slag!

Is het bedrijfslogo prominent geplaatst?

Plaats het logo en brand-kenmerken op een plek die makkelijk herkenbaar zijn, en dat is in het algemeen links bovenin. Bezoekers verwachten het daar ook, en houden er van als je hun leven makkelijker maakt.

Is de tagline van je organisatie duidelijk?

Je beantwoordt de vraag “Wat doe je online?” beknopt met een tagline. Vermijd jargon en probeer de boodschap te comprimeren in een paar woorden. Dat is ook goed voor de vindbaarheid van je website in zoekmachines.

Kan een bezoeker je homepage begrijpen in 5 seconden?

Websitebezoekers zijn over het algemeen ongeduldig ze scannen de website en bepalen in 5 tot 10 seconden of ze een idee hebben van wat ze voor zich hebben. Wanneer hun gevoel goed is zullen ze sneller doorklikken naar je homepage.

Is er een duidelijke ingang naar jouw bedrijfsinformatie?

Het lijkt een beetje saai, maar de ‘Over ons’ pagina geeft vertrouwen en vertelt duidelijk wie je bent en waarom je dit online doet. Zo kunnen de bezoekers dat ook leren.

Is er een duidelijke ingang naar de contact-informatie?

Net als het ‘Over ons’ gedeelte, moet ook de contact-informatie concreet en duidelijk zijn. De bezoekers willen graag weten hoe ze je kunnen bereiken en willen dat graag doen wanneer het hen uitkomt. Het is daarbij verplicht een KvK-nummer en een BTW-nummer te vermelden. Dit vergroot de betrouwbaarheid en verlaagt de drempel voor een bezoeker om contact op te nemen. Voeg de contact informatie als tekst toe en niet als plaatje. Op deze manier vinden de zoekmachines je contactgegevens.

Heeft bovenstaande uitleg geholpen?

Dat vinden wij jammer! Heb je suggesties hoe wij dit kunnen verbeteren?