Heb je alle mogelijke obstakels om jouw product NIET te kopen, weggehaald?
Iedereen die jouw aanbod bekijkt heeft bewuste en onbewuste oordelen en twijfels over de aankoop. In een winkel kan de verkoper die wegnemen, online moet je zelf alle mogelijke vragen beantwoorden.
Voorbeelden:
- Je begrijpt mijn probleem niet: leg uit welke problemen je oplost
- Waarom zou ik jou vertrouwen? Toon credenties, ervaring, prijzen die je hebt gewonnen, branche-verenigingen waar je bij aan bent gesloten, klantenlijst, etc.
- Waarom zou dit product/dienst bij mij werken? Laat testimonials lezen van klanten die al van je aanbod hebben geprofiteerd.
- Het zal wel duur zijn en ergens anders goedkoper te verkrijgen zijn. Vergelijk jezelf met de concurrent, toon aanbiedingen, vertel nog eens hoe goed je bent. En toon de prijs (of vanaf) als je een opmaat product of dienst aanbiedt.
- En als het product het niet doet? “Niet goed, geld terug!”. “30 Dagen bedenktijd.”
- Als het nu niet op tijd komt? “We compenseren het geld en de geleden pijn.”
- Is betalen online wel veilig? Vertel over alle veiligheidsmaatregelen die je hebt genomen: veilig browsen en formulieren opsturen via https, met iDeal veilig betalen, etc.