Een landingspagina is de pagina waar een bezoeker op uit komt nadat er op de Admarkt-advertentie is geklikt. De bezoeker “landt” op deze pagina. Je kunt je bezoeker natuurlijk ook naar je homepage sturen, maar wanneer je een specifieke Admarkt-advertentie plaatst is het duidelijker om de bezoeker naar de landingspagina te sturen waar het product op staat. Stuur het verkeer vanuit een Admarkt-advertentie naar een landingspagina, ook wel bestemmingspagina genoemd, en niet naar de homepage. Doordat je landingspagina aansluit bij de advertentie hoeft de bezoeker niet verder te zoeken. Hierdoor is de kans dat een bezoeker afhaakt, omdat het product niet gevonden is, erg klein. Gebruik voor het maken van de optimale landingspagina de onderstaande checklist.
Komt jouw landingspagina overeen met de boodschap van jouw Admarkt-advertentie?
Staat op de landingspagina dezelfde informatie als in de Admarkt-advertentie en is dit aangevuld met meer waardevolle informatie? Bezoekers moeten niet in verwarring gebracht worden en zien graag dezelfde titel, foto’s en teksten terug die ze in jouw advertentie hebben gelezen. Dit betekent dat de landingspagina relevant is.
Gaat jouw landingspagina over 1 onderwerp?
Zorg ervoor dat je landingspagina niet te druk is. Richt je op het verkopen van het product dat ook in de Admarkt-advertentie staat. Het liefst bied je op 1 pagina ook maar 1 product aan, handig voor de bezoeker van jouw webwinkel, maar ook voor SEO.
Is jouw call-to-action het meest opvallende onderdeel op de pagina?
Dat moet wel! Maak het groter, in opvallende kleur, in een knop en met veel witruimte er omheen. Zorg altijd voor een sterke call-to-action.
Heb je onnodige content verwijderd van je pagina?
Vertel in duidelijke taal waar de landingspagina over gaat. Je wilt uiteraard zorgen dat bezoekers gelijk een vertrouwd gevoel krijgen bij je pagina. Vermeld je contactgegevens en, als je deze hebt, toon je keurmerken en garantieclaims.
Tot slot, doe de 5-seconden test!
In een 5-seconden test, zou iemand na afloop kunnen vertellen waar de pagina over gaat? Probeer het: toon de pagina aan iemand die de pagina nog niet eerder heeft gezien, en vraag hem of haar waar de pagina over gaat. Blijf optimaliseren tot je dit goed hebt, dit is goud waard!