Vertrouwen

Er zijn maar vier hoofdredenen waarom men niet bij je zou willen kopen:

  • Geen behoefte
  • Geen geld
  • Geen haast, nu niet nodig
  • Geen vertrouwen

De eerste drie problemen zijn moeilijker op te lossen,want hier heb je geen invloed op, maar de laatste zeker wel!

Bied je voldoende vertrouwen om op jouw aanbod in te gaan?

Denk aan de volgende zaken:

  • Maak het eenvoudig om de accuraatheid van jouw informatie te controleren: gebruik testimonials, ratings, artikelen uit gerenommeerde bronnen, specialisten aan het woord, etc.
  • Toon aan dat er een echte organisatie achter de site zit: een goede « over ons » pagina, een goed zichtbaar adres, foto’s van kantoor en medewerkers, ontstaansgeschiedenis, Kamer van Koophandel inschrijving, etc.
  • Toon de kennis over het aanbod binnen jouw organisatie aan: experts binnen jouw groep medewerkers, samenwerkingen met gerenommeerde aanbieders, et.
  • Toon aan dat de medewerkers eerlijk en betrouwbaar zijn: goede CV’s van ze, foto, hobby’s, familie, etcetera.
  • Maak het eenvoudig om met je in contact te komen: telefoonnummer (géén 06), fysiek adres, e-mail, chat, etcetera.
  • Laat je site er professioneel uitzien, of uitermate geschikt voor het doel. Denk aan goede typografie, mooi beeldmateriaal (liefst geen stock-foto’s), mooi of consequent grafisch ontwerp. Amateurisme is dodelijk online.
  • Maak de site erg gebruikersvriendelijk (zie daar).
  • Maak de site up-to-date: update de content zo vaak mogelijk en laat dat ook zien, ook bijvoorbeeld de blog of de agenda. Niets zo dodelijk dan een pagina met (c) 2011 of een laatste blog-bijdrage van 9 maanden geleden!
  • Wees terughoudend met de aanbiedingen, die worden al snel als scam of spam gezien. Als externe advertenties nodig zijn, laat ze duidelijk opvallen als gesponsorde content.
  • Zorg dat de content geen fouten bevat: typefouten, linkjes die het niet doen, snel te bekijken, altijd up-n-running.

Gebruik je contactformulieren, voor vragen of opmerkingen?

Indien “ja”: en zet er dan een auto-responder achter, om de klant te laten weten dat de vraag in behandeling wordt genomen en hoe het proces er uit ziet.

Laat je zien wie jouw bestaande klanten zijn?

En hoeveel je er hebt: “Meer dan 15.000 tevreden klanten kozen voor ons »

Toon je vertrouwensfactoren, zoals testimoniums of social media berichten?

Dit kunnen tekst/video testimoniums van klanten, een twitter/facebook reactie of logo’s van jouw bestaande klanten en partners zijn.

Heeft bovenstaande uitleg geholpen?

Dat vinden wij jammer! Heb je suggesties hoe wij dit kunnen verbeteren?